Η ερωτική απογοήτευση είναι από τα πιο δυνατά συναισθήματα. Ο έρωτας, άλλωστε, αδιαμφισβήτητα έχει εμπνεύσει περισσότερα έργα τέχνης από οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα. Ανάμεσα σε δεκάδες μυθιστορήματα, ποιήματα, τραγούδια και πίνακες, βρίσκεται και ένα έργο με πρακτικές οδηγίες για να ξεπεράσετε έναν χωρισμό, δια χειρός του σουρεαλιστή καλλιτέχνη Man Ray.
Στο Παρίσι του 1929 ο Man Ray, ο οποίος είχε
αποτελέσει ιδρυτικό μέλος του ντανταϊσμού και χαρακτηριζόταν από την εκκεντρική του προσωπικότητα, συνάντησε την Elizabeth Lee Miller, ένα μοντέλο από την Αμερική που ήθελε να γίνει φωτογράφος. Λίγο αφότου γνωρίστηκαν άρχισαν να δουλεύουν μαζί και έζησαν μια εκρηκτική ερωτική περιπέτεια. Πολλά από τα έργα με την υπογραφή του Ray, κατά την διάρκεια της σχέσης τους, φέρονται να είναι κοινά. Το 1932, η Miller αποφάσισε να επιστρέψει στη Νέα Υόρκη, εγκαταλείποντας τον.
αποτελέσει ιδρυτικό μέλος του ντανταϊσμού και χαρακτηριζόταν από την εκκεντρική του προσωπικότητα, συνάντησε την Elizabeth Lee Miller, ένα μοντέλο από την Αμερική που ήθελε να γίνει φωτογράφος. Λίγο αφότου γνωρίστηκαν άρχισαν να δουλεύουν μαζί και έζησαν μια εκρηκτική ερωτική περιπέτεια. Πολλά από τα έργα με την υπογραφή του Ray, κατά την διάρκεια της σχέσης τους, φέρονται να είναι κοινά. Το 1932, η Miller αποφάσισε να επιστρέψει στη Νέα Υόρκη, εγκαταλείποντας τον.
Man Ray, Γυάλινα Δάκρυα, 1932 |
Ο Man Ray οδηγήθηκε σε απελπισία, βρίσκοντας παρόλα αυτά την έμπνευση για να δημιουργήσει κάποια από τα σημαντικότερα έργα του. Η οργή του από τον χωρισμό οδήγησε στο έργο «Αντικείμενο προς καταστροφή». Στο περιοδικό This Quarter, ο Ray δημοσίευσε μια φωτογραφία ενός μετρονόμου μαζί με απλά βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν από κάποιον όταν βιώσει την εγκατάλειψη.
Man Ray, Object to be destroyed |
«Κόψε το μάτι από μια φωτογραφία του προσώπου που αγαπούσες και έφυγε. Κόλλα το κομμένο μάτι στο εκκρεμές ενός μετρονόμου. Ρύθμισε τον μετρονόμο σε ότι βαθμό θέλεις. Εξάντλησε όλη την υπομονή σου, κοιτώντας τον μετρονόμο σαν να ήταν οι χτύποι της καρδιάς σου. Όταν δεν αντέχεις άλλο να τον ακούς, σημάδεψε τον με ένα σφυρί και σπάσε τον με ένα χτύπημα».
Ο Man Ray συνήθιζε να τοποθετεί έναν μετρονόμο στο στούντιο του, ο οποίος τον "παρακολουθούσε" να ζωγραφίζει. Στον μετρονόμο αυτό κόλλησε το μάτι της Miller, πιστεύοντας πως διαλύοντας τον θα ξόρκιζε την χαμένη του αγάπη. Το «Αντικείμενο προς καταστροφή» (Object to Be Destroyed) έκτοτε έχει λάβει μέρος σε εκθέσεις τέχνης, έχει χαθεί και έχει ανακατασκευαστεί. Ο Ray δήλωνε πως πράγματι είχε σκοπό να το καταστρέψει μια μέρα, δημιουργώντας μια performance με αυτό. Ο μετρονόμος όμως καταστράφηκε το 1957, ενώ βρισκόταν σε μια έκθεση στο Παρίσι αφιερωμένη στο Dada, από μια ομάδα διαμαρτυρόμενων μαθητών, αυτοαποκαλούμενοι "Jarivistes". Ο Ray δημιούργησε πολλαπλά αντίγραφα με νέο τίτλο «Άφθαρτο αντικείμενο» (Indestructible Object).
Σου άρεσε το άρθρο που διάβασες; Κάνε Like & Share!